4. december 2013

Lyset

Tænd lys og mørket forsvinder af sig selv

Lysene er det jeg holder allermest af i december! For megen glimmer og guld får jeg hurtigt nok af, og så snart juledagene er forbi skal det væk. Men med lysene er det altid lidt vemodigt når de er brændt ned eller adventskransen sættes væk. Så dem nyder jeg ekstra i disse dage. Vejret er også lige til det, faktisk er det perfekt december vejr med 0 grader om dagen og ned til -6 om natten. Og et lille lag sne ligger der også, så stemningen er helt i top :-)
Jeg tror det er tid at lave islygterne igen, de er så skønne. Hvis du ikke kan huske dem finder du dem her.

Så tænd et lys og ha' en rigtig god 4. december :-)

8 kommentarer:

  1. Lysene giver en vidunderlig stemning, jeg er flittig bruger året rundt, det er så måden de bliver arrangeret på der gør forskellen.
    Hvor er i bare heldige med vejret. Er det altid sådan hos jer her i december? - Vinteren?.
    Ønsker dig en fortsat dejlig dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. det er rigtigt, lysene har en anden betydning om det er sommer eller vinter :-) Desværre er vi her heller ikke sikker på sneen i december, dvs. i bjergene er de selvfølgelig. Der kommer den i starten af november. Men hernede i "fladlandet" som det kaldes, er vejret nok nærmest som i DK.

      Slet
  2. Jeg elsker også lysene, og med et fint drys sne, bliver december altså bare bedre, så send gerne lidt sne denne vej. Sikken et fint kalenderlys, der bor hos jer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Sneen er sendt din vej.....håber det klapper ;-) Kalenderlyset er et af de store tykke fra Illums, dem er jeg ret vilde med for de brænder så flot ned!

      Slet
  3. Elsker det fine lys og den stilhed, som det kan brænde med. Din fine hængelysestage er så smuk. Jeg skal prøve at finde en den passer til. Og når jeg har det, må jeg bestille den. Jeg bor i et gammelt bondehus fra 1825 og det er ikke her den passer, jeg har prøvet i tankerne at hænge den forskellige steder, men det virker ikke. Nu må jeg tænke tænke tænke.

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er noget mediativt ved sådan et lys :-) Det lyder spændende med sådan et gammelt hus men måske også besværligt på nogen måder. Du er selvfølgelig altid velkommen til at bestille :-)

      Slet
  4. Man kan aldrig få for mange lys, det er så hyggeligt med lys hele den lange vintersæson ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. det er jeg helt enig i! Mere hyggeligt kan det ikke blive :-)

      Slet

Har du tid og lyst, så efterlad en kommentar. Det kan være om alt eller ingenting..... glæder mig bare til at høre fra dig. Hjertelig tak!