20. december 2013

Märlitram


I 1913 blev en af Zürich's første sporvogne bygget og indsat i trafikken. Den er siden 1958 på pension og bliver nu kun brugt i december måned som "eventyrs sporvogn". I den røde sporvogn kan  børn mellem 4 og 10 år  køre en tur med gennem byens gader, hvor der bliver læst julehistorier op af 2 engle, mens selve julemanden styrer vognen. Det er en herlig nostalgisk tradition som pynter gadebilledet....og jeg tror at de fleste børn på et eller andet tidspunkt har været en tur med :-)
Rigtig god fredag derude :-)

13 kommentarer:

  1. Ej en skøn tradition! Det lyder simpelthen så hyggeligt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er også vældigt hyggeligt når man ser den kommer kørende igennem gaderne :-)

      Slet
  2. Hvor SKØNT - den sporvogn kalder på mit barnesind! Jeg vil også med på sådan en tur :)
    Glædelig jul hos dig!

    SvarSlet
    Svar
    1. jaaaah nemlig! Men heldigvis har de lavet det sådan at de voksne ikke må køre med ;-)
      Også en rigtig glædelig jul til dig :-D

      Slet
  3. Hvor hyggeligt :-)

    Rigtig god fredag og en glædelig jul til dig og din familie ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. meget Annemette :-)
      Tusinde tak, det ønsker jeg også dig og dine :-)

      Slet
  4. Fantastisk sporvogn!! Da jeg så billedet i mit feed, tænkte jeg straks på natbussen fra Harry Potter :-))

    SvarSlet
    Svar
    1. haha, sjovt! Den husker jeg slet ikke. Men denne sporvogn er helt sikkert fantastisk :-) og også lidt magisk

      Slet
  5. Fantastisk tradition. Det giver plads til fantasi, drømme og tanker for magi.

    Glædelig jul til dig og din familie

    SvarSlet
    Svar
    1. ihverttilfælde, børnene er vilde med den.
      Også rigtig glædelig jul til dig og dine Karin .:-)

      Slet
  6. Sikke en smuk og meget julet tradition.
    Glædelig jul til dig og dine. Kh. Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er nemlig rigtig hyggelig :-) Og selv vi voksne smiler når vi ser sporvognen køre igennem byen .-)
      Også en rigtig glædelig jul til dig og dine Anette :-)

      Slet
  7. Sikke en skøn tradition, hvor må det være dejligt at få lov at opleve :)

    SvarSlet

Har du tid og lyst, så efterlad en kommentar. Det kan være om alt eller ingenting..... glæder mig bare til at høre fra dig. Hjertelig tak!