26. januar 2014

Lige for lige...







































For et stykke tid siden gik der på Instagram en lille leg hvor man blev bedt om at fortælle 20 ting om sig selv. Der gik lang tid før jeg fik taget mig mod til at lege med.....og nu syntes jeg at lige skal være lige, så jer der ikke er på IG også har muligheden for at kigge lidt bag kulissen.....eller måske endda selv får lyst at lege med :-)
  1. født og opvokset i midtjylland, har boet i Norge og nu siden 25 år i Schweiz
  2. har et 5-tal på ryggen, hvilket jeg lige skal vænne mig til
  3. 5 er forøvrigt mit yndlingstal, tror det er pga formen som er så varieret
  4. arbejder som farvekonsulent indenfor arkitektur
  5. mor til to dejlige piger på 18 og 20 år, som er det vigtigste for mig
  6. jeg har engang siddet 3 dage i karantæne i Chile pga formodet kolera. Hvilket jeg heldigvis ikke havde.
  7. er kæreste på 7. år med drømmemanden
  8. jeg har været på en 8 mdr lang jordomrejse og i tidens løb berejst 5 af jordens 6 kontinenter ( Antarktis mangler)
  9. har aldrig været vild med mit udseende og viser kun med en klump i maven mit selfie. (Derfor er det også muligt at denne post forsvinder igen på et tidspunkt)
  10. er et privat menneske og åbner ikke min rygsæk for alle og enhver, måske er det også udslag af den schweiziske mentalitet
  11. er dansk statsborger, og vil altid være det
  12. har altid været fasineret af fotografi
  13. farver og former er min lidenskab
  14. jeg er kun 1.58 m, hvorimod min tvillingebror er 1.80 m
  15. jeg er positivt tænkende og kan få et øjeblik til at vare en evighed
  16. har man mit venskab kan man regne med mig 7/24
  17. er i besiddelse af det typiske kvindelige gen der tror at alle er bedre end jeg selv
  18. jeg er ikke særlig tålmodig og vil helst alt på samme tid
  19. har de sidste 5 år løbet 5 halvmaraton og gennemført Berlin Marathon
  20. jeg har besteget en del bjerge, bla. Kilimanjaro og prøvet kræfter med Mont Blanc. Elsker naturen!
  21. Nola er et navn som er opstået af vores familieinitialer og jeg bruger forskellige steder. På blog og IG har det overtaget. Rigtigt hedder jeg Lone.
Sådan! ...rigtig god uge :-)

30 kommentarer:

  1. Jeg husker ikke om jeg fik kommenteret på dine 20 på IG, men hvis ikke gør jeg det i hvert fald hér :)
    TAK fordi du deler, det er rigtig rart at vide mere om dig. Du er i øvrigt sindsygt sej !! Marathons og bjerbestigning, det er sejt Nola / Lone :)

    KH Maria.

    SvarSlet
    Svar
    1. Selvtak Maria :-) syntes det er meget grænseoverskridende.....men grænser er der jo for at brydes ;-) God søndag :-)

      Slet
  2. Du er en sej kvinde og så skøn, både udenpå og indeni :-*

    Rart at få sat ansigt på dig ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for dine søde ord Annemette :-* Og i lige måde!!

      Slet
  3. Øh, prøv lige selv at læse dine 20 punkter igennem en gang mere, for hvis du gør det, så burde det der "alle-er-bedre-end-mig"-gen skrumpe en hel del :) Hold da kaje, hvor har du lavet mange seje ting, og rigtig mange vil misunde dig, hvad du har nået indtil nu.

    Superfin liste - og superfint billede :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-) Tror at det er noget som er startet på et tidligere tidspunkt og bare følger en, og ikke har noget at gøre med hvad man har udrettet eller opnået :-) Måske nærmere en følelse.

      Slet
  4. Tak i lige måde Nola, og jeg synes All over the place har en pointe. Du har godt nok prøvet mange ting, du er sej og du ser godt ud, basta :-)

    SvarSlet
  5. Kæreste Nola, du er gennemsej og ser dejlig ud på den halvdel vi må se!!! Fint at finde ud af lidt mere om dig, jeg samler selv mod -og tid, til en lignende post. Ha' en skøn ny uge!

    SvarSlet
    Svar
    1. ja, det sætter lidt et andet perspektiv på at kende lidt baggrund :-) Jeg hepper på dig....selvom det godt nok er grænseoverskridende at poste sådan en!
      Håber din uge også passer dig :-)

      Slet
  6. Dejligt lige at høre lidt mere om dig og jeg synes nu at du er rigtig smuk på dette selfie:-)

    SvarSlet
  7. Tak for at dele - en spændende, supersej smuk kvinde der har levet livet og stadig gør det :).
    Tror på at det er de ting vi oplever der former os - godt at livet ikke bare er en dans på roser - de varmeste tanker herfra

    SvarSlet
    Svar
    1. Det tror jeg bestemt ogå at det er. Vores rygsæk præger os mere end vi tit lige tror.
      Tak for dine ord og en dejlig uge til dig også Marianne :-)

      Slet
  8. Vildt inspirerende at hører mer om dig Nola - virkelig fedt, det sætter tingene lidt i perspektiv og interessante fokuspunkter du har valgt at inddrage os i - tak for det :-))

    Du ser altså skøn ud, klog og udstråler rigdom, af dine levede erfaringerne gennem livet.. Jeg er altså glad for at se dig, så jeg kan fremkalde dit billede på min nethinde, når vi nu indimellem skriver sammen her på bloggen.

    Endnu engang tak fordi du deler af DIG :)
    Kram fra et snedækket Nordjylland

    SvarSlet
    Svar
    1. :-* ja, jeg burde nok have vist mig for lang tid siden, men syntes altså ikke at det er så nemt ;-) Men dejligt at du nu har et billede når du læser med :-)
      Dejligt at du følger med.
      kram her sydfra :-)

      Slet
  9. Har set dine flotte fotos og læste at du skrev om photo14, hvor der det ? Den ville jeg gerne se
    Pias hverdag,

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er en fotoudstilling som afholdes i Zürich hvert år, den første uge i januar. Så det er desværre kørt for i år. :-/

      Slet
  10. Altid spændende at læse om "personen bag bloggen"...

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er det! Man må nogen gange huske at levere det som man også godt selv kan lide ;-)

      Slet
  11. Hvor er det dejligt at vide noget mere om dig. Hvor er det vildt at du har løbet så mange halvmarathons.
    Du må endelig ikke fjerne dit kønne ansigt fra indlægget.
    Dejligt med det personlige indblik.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Sine :-) Nu må vi se hvordan jeg har det med billedet hihi. Det er dejligt at løbe og på et tidspunkt har man behov for at have nogle mål.....jeg har ihverttilfælde...og så var det jo ligesom oplagt :-)
      Dejlig uge til dig

      Slet
  12. Det var dejligt at lære dig lidt mere at kende, og billedet er utroligt smukt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for din søde kommentar Madame :-)

      Slet
  13. Wauw! Sejt gået til stort set alle punkter. Undskyld, jeg forstår ikke det med 5 tallet på ryggen? Vil så gerne forstå hele verden. (c: Skønne ord om dig selv. Modigt at dele. Er ikke helt sikker på jeg selv har modet. Dit billede viser vist meget om dig. (c: Og et rigtigt fint selfieagtigt!

    SvarSlet
    Svar
    1. haha Sidse, det betyder såmænd bare at jeg har rundet de 50 år ;-) Tak, det brugte også lidt tid at komme så langt, men nu er det gjort :-D

      Slet
  14. Jeg synes altid det er sejt og modigt at liste så mange ting op om sig selv.
    Tak for det :)

    SvarSlet
    Svar
    1. det er ihverttilfælde grænseoverskridende Pernille :-) Så må vi jo se om det skræmmer nogen væk hehe

      Slet
  15. Sikke et smukt selfie - vær stolt af det!
    Sikke skønne 21 punkter, you go girl
    .... og det med 5-tallet..... ja, det skal man liiiiiige vænne sig til - har nu haft mit i 355 dage ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Gitte :-) ohh ja, det er ikke noget at være særlig stolt af det 5'tal ;-) men sådan er det nu engang, så lad os lave det bedste ud af det :-D

      Slet

Har du tid og lyst, så efterlad en kommentar. Det kan være om alt eller ingenting..... glæder mig bare til at høre fra dig. Hjertelig tak!