20. januar 2014

Stille tid

Og svup.. er en uge bare forbi! Det er ikke fordi jeg har mega travlt men i januar sker der typisk det for mig at jeg føler trang til at rydde op og smide væk. Der har pludselig samlet sig et arsenal af bodylotions, plastikskåle, tidsskrifter og alt muligt andet som irriterer mig mere i januar end i alle de andre måneder. Så der bliver nu lidt efter lidt ryddet ud med hård hånd......og jeg elsker det! Sådan fungerer og nyder jeg bedst. Hvis der er for mange uoverskuelige hjørner slår det sig på kreativiteten og glæden. Jeg har ikke behov for alt for mange materielle ting, vil hellere have lidt men godt.

Billederne er fra Rheinfall, som er europas største vandfald. Det ligger tæt på Schaffhausen, i nærheden af den tyske grænse. Det er 150 m bredt og 23 m højt og har den imponerende alder af 15.000 år. Det er altid et besøg værd, på et hvert årstid, og vi var der efter nytår for at gå en tur.

18 kommentarer:

  1. Hvor kan jeg godt forstå følelsen af at ville kaste væk, smide væk, rydde op. Jeg tror det er en januar ting, der følger en overflod, og der skal ordnes frisk til det nye forår. Det er så dejligt at gøre! Smukke billeder, jeg må til det smukke vandfald engang!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det tror jeg du har helt ret i - at starte på en frisk - og det at naturen begynder at leve igen. Vandfaldet må du helt sikkert besøge :-)

      Slet
  2. Jeg ville ønske at jeg havde det sådan :-) Jeg kan sagtens følge dig i ønsket om at få ryddet ud og få plads i hus og hjerne, men jeg bliver træt mentalt inden jeg kommer til den konkrete oprydning :-)
    Skønne billeder, du bor godt nok tæt på storslåede naturområder. God tirsdag til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. ja, hvis der er for uoverskueligt kan det være svært at komme igen....sådan har jeg det med kælderen ;-)
      God håndboldsøndag til dig :-)

      Slet
  3. Åhh Nola … mit nytårs fortsæt rydde op, rydde op, rydde op, hold på hat og briller ellers ryger de ud, det er den beskeden min mand har fået.
    Som altid smukke billeder du har taget.

    Mona

    SvarSlet
    Svar
    1. uha ja så er du på samme spor! hihi men dejligt hver gang der er noget som ryger ud :-)

      Slet
  4. Sikke fantastiske billeder. Drømmer mig straks afsted.

    Mon ikke vi allesammen gribes af trangen til mere orden og struktur i januar. Det er en god ting tænker jeg også selvom en uge så sådan pludselig er pist væk.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er ihverttilfælde en dejlig følelse for mit vedkommende....ret befriende :-)

      Slet
  5. Fantastiske billeder - Altid en fornøjelse det du får fanget :-)

    Når julepynten bliver pakket væk sker der et eller andet for flere, og det er præcis som du, kan ikke forklare hvad det er, men kan mærke, føle og se det du beskriver, har det selv lidt på samme måde ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du ha' Karin. :-) Måske er det også fordi at julepynten dog fylder meget og det slet ikke er vores stil med alle de ting.

      Slet
  6. smukke smukke billeder ...
    dagene er stadig korte og mørke -
    så flot at du får ryddet op og ud :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Marianne. Her syntes jeg godt at vi kan mærke at lyset er begyndt at komme en lille smule. Det bliver først mørkt kl 17.30, det er dejligt.

      Slet
  7. Smukt og nærmest eventyrligt...
    Kender det i øvrigt godt; trives absolut bedst med orden i det kaos, der til tider hersker i en småbørnsfamilie, og jeg elsker når jeg når ryddet op og ud - jeg kalder det optimering af indbo :)

    SvarSlet
    Svar
    1. åh ja, hos børnene er det endnu sværer! Især hvis de hænger ved meget af deres legetøj....det var der en af mine der gjorde, så det endte tit med at der blev smidt ud og sat i kælderen når hun var et par dage væk. Idag har hun det samme fænomen, men bare med tøj....hjælp!!!

      Slet
  8. Ih er igennem samme omgang herhjemme - Er faktisk ved at praktisere lidt Feng Shui, måske det kan få bugt med problem områderne herhjemme;-) Super flotte fotos, så smuk natur, kan næsten høre den overdøvende med smukke lyd af vandfaldet. Ha en smuk aften kære Nola

    SvarSlet
    Svar
    1. jeg tror at alle har "problem områder", kan næsten ikke forestille mig andet. Du har nemlig ret, lyden af vandfaldet er en stor del af det, og det er lyden af energi :-)
      Også en særlig dejlig aften til dig :-)

      Slet

Har du tid og lyst, så efterlad en kommentar. Det kan være om alt eller ingenting..... glæder mig bare til at høre fra dig. Hjertelig tak!