12. februar 2014

Lidt mere vinter

Jeg indrømmer at jeg er blevet lidt vild med tulipanernes forfald, og glæder mig også over at skønhed ikke bare er lig med nyt, friskt og perfekt.
Der står lidt ferie for døren. Imorgen flyver yngste pigen til Dublin for at besøge ældste pigen, og det vil vi selvfølgelig udnytte, og pakker derfor bilen i morgen efter arbejdet og tager et par dage ud og står på ski. Der er kommet en del sne i bjergene, så det skulle ikke blive problemet, nu håber vi bare på lidt sol også :-)
Så jeg ønsker jer lidt i god tid en rigtig god weekend :-)

16 kommentarer:

  1. Jeg kan li' dens krøllede blade:-) God tur på ski, det lyder dejligt.
    Kh Pernille

    SvarSlet
    Svar
    1. ja, jeg syntes også at den er så smuk! Tak og håber også du havde en god weekend Pernille.

      Slet
  2. Sikke et smukt billede :) God pointe med skønhed.
    Rigtig god tur på ski :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anita. Ja det ligger jo lidt i trenden ;-)

      Slet
  3. Enig med deg, de er vakre også de visne tulipaner ; ) (jeg fotograferte mine visne hvite i snøen ; ))
    Så fint med noen dager i fjellet! Heldig du som bor i vakre Sveits, kort vei til alpene : )
    NYT dagene! Klem fra nord

    SvarSlet
    Svar
    1. Sikken en god ide med sneen som baggrund! Jeg har også tænkt på at prøve på sort stof.
      Du har ret, vejen er kort og det er med at nyde det.
      kram sydfra :-)

      Slet
  4. God tur i bjergene. Jeg ser frem til at gense de schweiziske alper senere på året, hvis jeg er heldig allerede i foråret. Her skinner solen fra en dybblå himmel, og det blæser meget frisk fra vest. Så jeg har været ved havet på vestsiden af øen og nydt solen, blæsten og bølgerne der. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder da godt, håber du er heldig og kunne komme allerede til foråret. Havet er altså også skønt :-)

      Slet
  5. Du skulle få dine smukke "tulipaner-i-forfald" billder trykt som postkot næste forår :) I må have en dejlig weekend på ski - er lidt misundelig ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder faktisk som en god ide Tina :-) Jeg har printet dem ud som A4, hvilket heller ikke ser dårligt ud ;-)
      Tak skal du ha', det var også skønt :-)

      Slet
  6. Der er noget helt fantastisk smuk over forfaldet i de perlemorsagtige blade, på halv visne tulipaner. Her hos mig får de lov at stå nogle dage sådan. Lyset bliver så fint i "gennemskinnet" i bladene.

    SvarSlet
    Svar
    1. ja, de bliver endnu mere sarte og gennemsigtige, vel lidt ligesom når vores hus bliver ældre. Lidt den samme proces.

      Slet
  7. Tulipaner har så kort levetid, derfor nyder jeg også et par dage ekstra, hvor bladene krøller <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Det bliver de absolut ikke mindre charmante af :-)

      Slet

Har du tid og lyst, så efterlad en kommentar. Det kan være om alt eller ingenting..... glæder mig bare til at høre fra dig. Hjertelig tak!