20. februar 2014

Zermatt Tour - 1

Tilbage igen! Det blev præcis sådan en tur som jeg havde drømt om, men som man godt ved næsten ikke findes, da der er så mange faktorer der spiller ind og med....men det var en fantastisk oplevelse på hele linien!! Min veninde har aldrig været i Zermatt før og sagde på hjemvejen, at så smukt havde hun alligevel ikke forestillet sig det.
Vi stod tidligt op mandag morgen og kl. 6.30 hoppede vi på toget. 3 timer senere stod vi i Zermatt som viste sig fra sin flotteste side, med solskin og høj blå himmel. Dagen i forvejen var der kommet 40 cm nysne, så det må praktisk talt have sneet hele søndagen. Det er det når man tager i bjergene, vejret er svært at forudsige og det kan forandre sig lynhurtigt. Måske også derfor er nydelsen doppelt når vejret er så smukt. Der er det specielle ved byen at man kun kan komme dertil med tog. Så de sidste 6 km kører man gennem smuk natur op i 1600 m højde, og bare det gør at man når at indstille sig på ro og en særlig oplevelse. Byen er bilfri og det eneste der kører er små elektrobiler.
Zermatt ligger for foden af Matterhorn som nok er et af verdens mest fotogene bjerge.... det tager ihverttilfælde pusten fra mig hver gang jeg er der og jeg har svært ved at få billeder nok!
Vi fandt vores hotel og gjorde vores udstyr klar til at møde den bjergfører vi havde booket og aftalt at mødes med kl. 12 ........

Nu er det sådan at jeg har taget en vanvittig masse billeder og syntes at det ville være en skam kun at vise et par af dem, derfor har jeg valgt at lave en lille serie om turen. Så følg med hvis du har lyst :-)

16 kommentarer:

  1. Åh hvor ser det altså bare godt ud. Så dejlige billeder, og den blå himmel. Drømmer mig lidt væk hjemmefra nu :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er virkelig som om man er i en anden verden og det tager lidt tid at "lande" i hverdagen igen. :-)

      Slet
  2. Hvor er der smukt. Glæder mig til hele serien :-) Zermatt lyder tiltalende også selvom man ikke står på ski og besøger det en sommerdag og vandrer lidt rundt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan jeg kun anbefale! Jeg har været der 2 gange om sommeren og vandret, og det er altså nøjagtig lige så smukt!! :-)

      Slet
  3. Dejlige dejlige billeder Nola - ser virkelig fedt ud :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var det!! Vildt spændende og aktivt :-)

      P.S. jeg har prøvet at skrive en kommentar hos dig, men der kommer error melding hver gang ?!

      Slet
  4. Flotte billeder, bare det var mig der havde været afsted :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det ville jeg også ønske for enhver at de kunne få sådan en oplevelse. Dejligt at du kan lide billederne :-)

      Slet
  5. Vidunderlig smukke billeder.
    Jeg glæder mig til dine beretninger.

    Tankerne omkring 40 cm nysne, og med en togrejse uden forsinkelser? Måske skulle dsb/Arriva et smut forbi og lærer lidt :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. haha Karin, ja det kunne da godt være ;-) Det er virkelig dejligt her, når togplanen siger at det kører 14.02 ja så kører det 14.02, de er også så godt afstemte at man sjældent venter mere end 10 minutter når man skifter tog. Og så er det jo ingen sag at køre med det offentlige :-)

      Slet
  6. Jamen det er jo som i et eventyr eller en film...
    Det ser helt fantastisk ud, og ja, misundelse er en grim ting, men ih hvor gad jeg godt prøve at opleve sådan et sted... Nogen idé om hvor vi ligger sådan rent prismæssigt, eller hvor jeg kan finde info?

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var lidt uvirkeligt, for kulisserne var bare så perfekte :-)
      Det er svært at sige prisen, for det kommer helt an på hvor lang tid I ville være afsted og om det er i en gruppe eller kun 2 personer. Information kan du finde hos ethvert bjerg- og wandercenter. F.eks her www.alpincenter-zermatt.ch

      Slet
  7. Der ser helt vildt smukt ud :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var vildt fasinerende og utroligt smukt :-)

      Slet

Har du tid og lyst, så efterlad en kommentar. Det kan være om alt eller ingenting..... glæder mig bare til at høre fra dig. Hjertelig tak!