18. april 2014

God påske

Vores påskeferie er først startet idag, her er skærtorsdag nemlig ikke en helligdag. Og det samme er regnen, det har nemlig silet ned hele dagen og de lover nøjagtig det samme vejr igen i morgen! Men så hygger vi jo bare indenfor :-)
I formiddags farvede vi et par æg til frokosten. Det er ganske nemt og vældig hyggeligt, og en metode som bliver brugt meget.
- Man koger nogle æg så de er hårdkogte, jeg plejer at give dem 8 minutter for at være sikker. Derefter lægger man lidt blade eller græs fra haven på ægget og trækker en netstrømpe over og binder den godt fast i begge ender. Jo tættere man kan få den til at sidde jo bedre bliver resultatet. Derefter lægge man dem i et farvebad, jeg har brugt naturfarver. Jeg ville gerne have haft dem helt mørkegrønne, men måske jeg skulle have haft lidt mere tålmodighed til at lade dem ligge i badet! ;-)
De mørkeviolette æg var nogen jeg spottede på markedet, vildt smukke farver.

Rigtig god påske!

P.S. og husk at sengetøjskonkurrencen stadig kører.... så stem endelig hvis du ikke allerede har gjort det klick her

18 kommentarer:

  1. tak i lige måde. desværre kan jeg ikke stemme på dit smukke forslag, da jeg ikke er på facebook :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. tak Lene. Helt ok, det var jeg heller ikke indtil for et par uger siden ;-)

      Slet
  2. Hvor er de fine de æg!! Nu spørger jeg så lige lidt dumt: Kan man spise dem, når de er blevet farvet? Rigtig god påske søde Nola :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. ja det kan du tro man kan, det er kun skallen der bliver farvet :-) Og forøvrigt findes der ingen dumme spørgsmål!!
      Håber din påske også var fin.

      Slet
  3. Hvor ser det fedt ud.

    Også god påske til dig.

    SvarSlet
  4. Hvor er de smukke. Og så kan jeg forresten godt lide, at de kan spises. Jeg er nemlig ikke særlig god til påskepynt :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Heller ikke her Pernille ;-) Vi har også kun haft et par enkle ting fremme.

      Slet
  5. Smukke æg du har lavet.
    Fortsat god påske.


    Mona

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, håber også du nød fridagene :-)

      Slet
  6. Hvor er de smukke - Og tusind tak for tippet.
    Mon jeg kan huske det var dig der kom med det, når det igen bliver påske 2015/2016/........
    Må finde en måde til at huske alle de dejlige tips - Tusind tak.

    SvarSlet
    Svar
    1. haha Karin, ja det kender jeg godt. Som regel kommer jeg i tanke om det hele når højtiden er forbi!

      Slet
  7. Hvor er de smukke Nola! Det skal jeg lige have i tankerne til næste år, det med at farve æggene med et aftryk af planter.

    SvarSlet
    Svar
    1. ja, jeg kan godt lide det naturlige og der er virkelig mange muligheder :-)

      Slet
  8. Tak i lige måde Nola :-) de ser bare rigtig flotte og kreative ud... Mindes min barndom på Samsø hvor vi altid malede på æg og bagefter på ud i bakkerne og trillede med dem, der var nogle rigtige dygtige og kreative nogle (ligesom du), tak for du fik mig til at mindes :-) Kram fra OddStyle

    SvarSlet
    Svar
    1. skønt at blive mindet om noget godt. Det må være fantastisk at være opvokset på Samsø! Jeg mindes ikke at vi trillede æg, men kun malede dem :-)
      Håber du havde en god påske. Kram herfra

      Slet
  9. Hvor er de fine. Du har skrevet at du bruger naturfarve - hvilken slags?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Der kan man bruge mange forskellige - rødkålsblade, blåbær, efeublade og jeg købte forskellige træspåner på apoteket :-9

      Slet

Har du tid og lyst, så efterlad en kommentar. Det kan være om alt eller ingenting..... glæder mig bare til at høre fra dig. Hjertelig tak!