26. april 2014

Tulipan på papiret


Jeg er vel lidt nysgerrig! Når jeg har fået taget et billede som jeg selv syntes er godt, kribler det i fingrene for at bearbejde det og se hvilke muligheder der skjuler sig i det. Og sådan var det også med billedet af den forfaldne tulipan jeg tog for et stykke tid siden. Først blev den bearbejdet i Photoshop, farverne blev fjernet og jeg lavede nogle meget stoflige prints i forskellige farver. Jeg er lidt vild med fotoprint for tiden, de indeholder uanede muligheder og jeg tror at det er det nye sort!
Men alligevel brændte det også for at se om motivet også kunne bruges som serigrafi tryk, så jeg fik lavet en ramme. Desværre gik der for mange detaljer tabt, så umiddelbart var det svært at erkende motivet tydeligt. Så en ide om at blande print og tryk blev omsat, og der er nu kommet et rimeligt præsentabelt billede ud af det :-) Jeg prøvede også med blåt og pink, hvilket ikke blev mindre godt. Så et nyt motiv er født :-)

24 kommentarer:

  1. Du får rigtig eksperimenteret med dine kreative sider for tiden Nola :-) Det må være en spændende proces at kreere, fedt at nogle mennesker har disse evner! Håber I har haft lige så fantastisk vejr som vi har i weekenden, foråret/sommeren er nok lidt længere fremme hos jer - vil jeg tro :-)
    Mange hilsener fra OddStyle

    SvarSlet
    Svar
    1. ja jeg kan slet ikke lade være...... der er også lidt mere tid og ro til det nå nu ældste pigen er flyttet hjemmefra :-)
      Vi har haft en uge med ret dårligt vejr, regn og kulde, men heldigvis var jeg et smut i DK over 1. maj og fik det herlige vejr med :-)
      Kram herfra

      Slet
  2. "Et rimeligt præsentabelt billede"?? Jeg synes altså det ser rigtig godt ud :)
    God søndag....

    SvarSlet
    Svar
    1. haha tak. Det er nogen gange svært selv at bedømme, da man ser sig lidt død på sine egne ting. Men det glæder mig selvfølgelig at du kan lide det (jubiiiiii) :-)
      God søndag til dig også

      Slet
  3. Så fint og stilig dette ble!

    SvarSlet
    Svar
    1. tak skal du have, dejligt du kan lide det!

      Slet
  4. Så lækkert er billed det ser helt "blødt" ud :)

    SvarSlet
    Svar
    1. det har du ret i, det er nok skyggen der bløder det lidt op.

      Slet
  5. Jeg er vild med din leg, en skønne dag tager jeg mig sammen og får valgt et af dine print fra butikken til at være her hos mig :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder dejligt Lene, skønt at du kan lide det. :-)

      Slet
  6. Skønne billeder du har kreeret.

    Mona

    SvarSlet
  7. Rimelig præsentabelt?????? Det er da SÅ flot!! jeg får sådan en lyst til at række ud og røre!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Mette! det er som sagt altid lidt svært at bedømme sine egne ting helt ærligt, så det er skønt at du syntes om det :-D

      Slet
  8. Smuk, smuk, smuk...simpelthen. ps; så en ven stemme på dit sengetøj idag (vidste da ikke at det var dit) og tænkte at det mindede om en collage DU lavede for noget tid siden.....blev bare så glad da jeg så klikkede ind her til aften og kunne se at det ER dit sengetøjsbidrag. Og du kom endda igennem med to...så sejt gået Nola!!! Tillykke... og jeg HAR naturligvis stemt på dig :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. oh wauh!!! Tak for den lille fortælling :-) Det var da fantastisk at få så ærlige stemmer!! Ja, det har været lidt nervepirrende uger, men nu er konkurrencen jo afgjort :-)

      Slet
  9. Hvor ser det fedt ud!
    Og tillykke med sengetøjet - matcher jo mit billede fra dig så perfekt ;o)
    Og ja, jeg har naturligvis også stemt :o).
    Ønsker dig og dine en rigtig dejlig weekend.
    Kh. Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anette! Ja, det ville da have været fantastisk hvis du kunne have købt matchende sengetøj der til :-D
      God arbejdsuge til dig i morgen.
      kram Nola

      Slet
  10. Meget spændende eksperimenter, Nola. Hver udgave har sin helt egen karakter og skønhed. Enkle og smukke.

    SvarSlet
    Svar
    1. ja, de er nemlig meget forskellige!! Jeg er selv i tvivl om hvilken jeg egentlig bedst kan lide.....men måske det bare er dem begge to :-)

      Slet
  11. Super spændende! Det ser rigtig godt ud : )

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du ha', det glæder mig at du kan lide det :-)

      Slet

Har du tid og lyst, så efterlad en kommentar. Det kan være om alt eller ingenting..... glæder mig bare til at høre fra dig. Hjertelig tak!