10. oktober 2014

Grønland - Kalaallit Nunaat 5


Tilbage i Ilulissat tog vi et par gå/vandreture mere. Den ene var bla. ud til den forladte boplads Sermermiut. Det var en skøn vandring og vi tog os god tid til at nyde det hele. Pludselig så vi en lille bugt hvor vand og isbjerge stod helt stille og spejlede sig - det var som om at verden omkring stod helt stille. Ingen vind, ingen støj, kun os!
Flere steder så vi den grønlandske nationalblomst (den storblomstrede gederams) som faktisk var noget af det eneste som rigtigt blomstrede. 
Alt for hurtigt var ferien forbi! Men vi fløj hjem med tasken fuld af skønne oplevelser og en masse billeder i kameraet ........ og ingen kan jo forbyde en at drømme om at komme til at besøge landet igen :-)
Tak fordi du kiggede med så langt!

Billede 1: små slædehunde hvalpe foran en fantastisk udsigt
Billede 2: Bugten i paradis
Billede 3: Bugten i paradis
Billede 4: Bugten i paradis
Billede 5: Gætter på at det må være et trofæ
Billede 6: Grønlands nationalblomst - den storblomstrede gederams

12 kommentarer:

  1. Ganske enkelt magisk! Det gælder alle billederne, men 3 og 4 .. Tror jeg holdt op med at trække vejret et øjeblik. Jeg kan næsten fornemme luften og stilheden. Dejlig søndag til dig Nola :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Sådan gik det også mig! Jeg var helt høj og kunne ikke få nok af hverken øjebilikket eller af at tage billeder :-)
      God søndag aften til dig også ........ selvom det er et par uger for sent ;-)

      Slet
  2. Som 'Differentia', siger så holdt jeg op med at trække vejret et øjeblik - jeg tænker, at du mindst må have haft det lige sådan ved at så midt i det.

    Grønland står absolut også på min rejseønskeseddel... når jeg bliver gammel og rig :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det gjorde jeg nemlig! Det var ren magi at stå der.
      Det kan jeg godt forstå, men lad være med at vente aaaalt for lang tid ......hvis du vil opleve naturen som den er :-)

      Slet
  3. Svar
    1. Tak Annemette! Det var svært ikke at få noget pænt i kassen ;-)

      Slet
  4. Det er sådan nogle fantastisk smukke billeder, du lægger ud fra Grønland. Jeg har siden jeg var teenager drømt om at besøge Grønland. Drømmen lever stadig og at følge med gennem dine fine billeder gør den ikke mindre!
    /tina

    SvarSlet
    Svar
    1. Sådan havde jeg det også - har siden teenageårene vidst at jeg ville være vild med dette sted og pludselig kom muligheden - håber det samme sker for dig, for jeg er sikker på at du vil elske det også :-)

      Slet
  5. De der isformationer - jeg tror alrig jeg ville blive træt af at kigge på dem. Så smukke og foranderlige. Jeg har aldrig været på Grønland, men jeg kan forestille mig lyset - og så er det garanteret noget helt andet live :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg fotograferede også som en vild for at prøve at bevare øjeblikket, men som du selv siger kan stilheden og hele fornemmelsen ikke udtrykkes i et billede :-)

      Slet
  6. Dine billeder beskriver hele turen, ved dog godt du ikke kan gengive det du har med hjem fra turen, det er langt smukkere end det du viser, og det er eventyreligt, altså det du har vist.
    Tak for jeg måtte se med.

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak! Præcis! det er følelser der følger med billederne når jeg ser dem igen, og det kan ikke gengives...men dejligt at du har nydt dem. Det glæder mig :-)

      Slet

Har du tid og lyst, så efterlad en kommentar. Det kan være om alt eller ingenting..... glæder mig bare til at høre fra dig. Hjertelig tak!